Algemene voorwaarden
1. Handelsvoorwaarden
De volgende handelsvoorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten tussen jou en Fashion Store NV (hierna “THE FASHION STORE e-shop”, “de e-shop” of “we/wij”). Door het plaatsen van een bestelling ga je uitdrukkelijk akkoord met de algemene voorwaarden. The Fashion Store doen hun uiterste best om de algemene voorwaarden duidelijk en in bevattelijke bewoordingen te omschrijven. Gelieve de algemene voorwaarden zorgvuldig door te nemen alvorens je een bestelling plaatst.
The Fashion Store behouden zich het recht voor de algemene voorwaarden op ieder moment en zonder voorafgaande berichtgeving te wijzigen. Deze wijziging geldt enkel voor de toekomst en heeft geen invloed op reeds geplaatste bestellingen. Wij raden je aan de algemene voorwaarden regelmatig te consulteren zodat je op de hoogte blijft van de toepasselijke bepalingen.
Download de Algemene Voorwaarden in PDF.
1.1 Bedrijfsgegevens
Fashion Store NV (The Fashion Store) Hulstsestraat 6, 2431 Veerle (België) Btw-nummer/Ondernemingsnummer: BE 0438 233 132 Oprichtingsdatum: 20/10/1992 Vertegenwoordigd door: Luc Van Mol Operationeel verantwoordelijke e-shop: Femke Mussels. Telefoon: 02/486.34.01 E-mail: [email protected]. Rekeningnummer: BE45 4134 5180 0189 (belangrijk: vermeld steeds de unieke niet-gestructureerde mededeling uit je orderbevestiging).
1.2 Nauwkeurigheid van gegevens
We doen er alles aan om er voor te zorgen dat de informatie op deze website op ieder moment volledig, nauwkeurig en actueel is. Ondanks deze inspanningen is het mogelijk dat de informatie onjuist, onvolledig of verouderd is. The Fashion Store kunnen geen garantie bieden wat betreft volledigheid, nauwkeurigheid of actualiteit van enige informatie op deze website.
1.3 Prijzen
Alle prijzen op de The Fashion Store e-shop zijn weergegeven in euro. Alle prijzen zijn inclusief 21% btw, exclusief verzendingskosten. Indien er verzendkosten zijn, melden we dit altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.
1.4 Garantie
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen u natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van uw bestelling bestaande wetten.
Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, hebt u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Wij vragen u om ons eventuele gebreken of defecten te melden binnen de 2 maanden van de vaststelling ervan. Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
1.5 Staat van de goederen
Alle artikels die te koop aangeboden worden in de The Fashion Store e-shop zijn in nieuwstaat, ongedragen en onberispelijk schoon. Alle producten van de e-shop zijn geïllustreerd met foto’s en voorzien van een duidelijke uitleg (merk, omschrijving, prijs, eventuele promoprijs, beschikbare maten, wasvoorschriften ... waar mogelijk). De afbeeldingen die we gebruiken zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Indien we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht je alsnog te leveren.
1.6 Waarheidsgetrouwe kleuren
We doen ons uiterste best om de kleuren van elk artikel waarheidsgetrouw weer te geven in de e shop. Hou er echter rekening mee dat de kleuren op de foto’s licht kunnen afwijken van de echte kleuren (afhankelijk van o.a. beeldscherm, lichtsterkte ...). Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je twijfelt over een kleur. Contact: [email protected]
1.7 Aanbod van goederen en vrije keuze van bestelling
De presentatie van onze producten in de The Fashion Store e-shop is slechts een vrijblijvende uitnodiging om bij ons goederen te bestellen. Met het versturen van de bestelling ga je een bindende offerte aan voor het sluiten van een koopcontract.
De offerte wordt door ons aanvaard doordat wij de goederen leveren. De automatisch gegenereerde bevestigingsmail voor de bestelling is geen aanvaarding van de offerte, maar documenteert louter dat de bestelling bij ons is aangekomen. Het staat ons vrij om te beslissen of we een bestelling al dan niet aanvaarden. Als we een bestelling niet uitvoeren, delen we jou dit onmiddellijk mee.
The Fashion Store verkopen hun artikels uitsluitend aan eindconsumenten met een leeftijd van 18 jaar en ouder, en alleen in hoeveelheden die in de handel gebruikelijk zijn. Als je geen 18 bent, verzoeken we om de bestelling door ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling is geplaatst door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
1.8 Beperking van aansprakelijkheid
De informatie op de website is van algemene aard. De informatie is niet aangepast aan persoonlijke of specifieke omstandigheden, en kan dus niet als een persoonlijk, professioneel of juridisch advies aan de gebruiker worden beschouwd.
The Fashion Store levert grote inspanningen opdat de ter beschikking gestelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien de verstrekte informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zal The Fashion Store de grootst mogelijke inspanning leveren om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
The Fashion Store kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van de informatie op deze site. Indien u onjuistheden zou vaststellen in de informatie die via de site ter beschikking wordt gesteld, kan u de beheerder van de site contacteren.
De inhoud van de site (links inbegrepen) kan te allen tijde zonder aankondiging of kennisgeving aangepast, gewijzigd of aangevuld worden. The Fashion Store geven geen garanties voor de goede werking van de website en kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gehouden worden voor een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website of voor enige vorm van schade, rechtstreekse of onrechtstreekse, die zou voortvloeien uit de toegang tot of het gebruik van de website.
The Fashion Store kunnen in geen geval tegenover wie dan ook, op directe of indirecte, bijzondere of andere wijze aansprakelijk worden gesteld voor schade te wijten aan het gebruik van deze site of van een andere, inzonderheid als gevolg van links of hyperlinks, met inbegrip, zonder beperking, van alle verliezen, werkonderbrekingen, beschadiging van programma's of andere gegevens op het computersysteem, van apparatuur, programmatuur of andere van de gebruiker.
De website kan hyperlinks bevatten naar websites of pagina's van derden, of daar onrechtstreeks naar verwijzen. Het plaatsen van links naar deze websites of pagina’s impliceert op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring van de inhoud ervan.
The Fashion Store verklaren uitdrukkelijk dat zij geen zeggenschap heeft over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites en kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud of de kenmerken ervan of voor enige andere vorm van schade door het gebruik ervan.
2. Bestelling en betaling
2.1 Bestelling en overeenkomst
Na registratie kan je via je shopping bag ("winkelmand" of "winkelwagen") een bestelling plaatsen in de e-shop. Binnen maximaal 2 uur krijg je een e-mail ter bevestiging van je bestelling met een samenvatting van je order. Na het betalen en ontvangen van je artikels heb je als klant 30 dagen de tijd om artikels te retourneren of om te ruilen, via de e-shop of de winkels (zie ‘Verzakingsrecht’). Na het verstrijken van deze termijn is je aankoop definitief en blijf je eigenaar van de gekochte artikels.
We raden je aan voorafgaand contact met ons op te nemen in geval van vragen of twijfels om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen. We gaan ervan uit dat je jouw gegevens naar waarheid doorgeeft bij het registreren en het plaatsen van een bestelling. Foutieve of onvolledige informatie kan immers een vlotte orderverwerking en levering in het gedrang brengen. Daarnaast is het ook de verantwoordelijkheid van jou als klant om je wachtwoord vertrouwelijk te houden om misbruik te voorkomen.
2.2 Gratis verzending
Wanneer je een pakje besteld bij The Fashion Store sturen we dit gratis op vanaf een aankoopbedrag van €49,95. Indien je voor een lager bedrag een bestelling plaatst, rekenen we €4,95 aan als verzendkosten.
2.3 Betaalmogelijkheden
De e-shop voorziet verschillende betaalmogelijkheden van bestellingen in de e shop.
Betaal je via online banking (BNP Paribas Fortis, Dexia, ING en KBC) of creditcard (VISA en Mastercard), dan wordt het bedrag meteen van je rekening afgehouden en kunnen we je bestelling onmiddellijk verwerken. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling.
2.4 Veilig online betalen
Online betalen in de e-shop gebeurt door middel van een beveiligde transactie in samenwerking met onze partner MultiSafepay. Je betaalgegevens en creditcardinfo worden enkel gebruikt voor de betaling en nooit vrijgegeven aan andere partijen.
2.5 prijsaanduiding
The Fashion Store engageren zich om in de e-shop te allen tijde correcte prijzen weer te geven voor de te koop aangeboden artikelen. In het uitzonderlijke geval dat er abusievelijk niet-correcte prijzen worden geafficheerd, hetzij als gevolg van een technisch probleem hetzij door een menselijke fout, geldt steeds het zogenaamde 'criterium van de goede trouw van de consument'. De verplichting van de verkoper om te verkopen tegen de prijs die in de rekken of op zijn website staat aangeduid, zelfs als die fout is in zijn nadeel, wordt afgezwakt door het criterium van de goede trouw van de consument, die redelijkerwijs moet hebben kunnen geloven dat de aangeduide prijs correct was.” (bron: OIVO, het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties, verwijzend naar de wetgeving i.v.m. redelijkheid in prijsaanduiding)
3. Levering
3.1 Leveringsmogelijkheden
De e-shop voorziet verschillende leveringsmogelijkheden van bestellingen in de e-shop. Tijdens de bestelprocedure heb je de keuze: ofwel haal je je bestelling gratis zelf af in een The Fashion Store-winkel naar keuze, ofwel kies je voor levering van je artikels op een bestaand adres via Bpost.
The Fashion Store zijn niet verantwoordelijk voor eventuele douanekosten en mogelijk bijkomende taksen, belastingen of heffingen die na de verzending door derden worden toegepast.
3.2 Modaliteiten verzending naar postadres
Alle pakjes van de The Fashion Store e-shop worden verzonden door onze partner Bpost. Een bestelling wordt uiterlijk binnen 5 werkdagen na de besteldatum verzonden. Voor het merendeel van de artikels geldt 'op een werkdag besteld voor 16 uur, volgende dag geleverd.' De leveringstermijn wordt meegedeeld onderaan in de winkelwagen. Als je niet aanwezig bent op het ogenblik dat de Bpost-leverancier je pakje aanbiedt, wordt dit volgens de voorkeuren die je hebt doorgegeven aan Bpost verwerkt. Hier zal je dan een bericht van ontvangen. Indien je deze voorkeuren wil veranderen, of je andere aanwijzingen hebt voor de levering, kan je deze doorgeven via de website van Bpost.
3.3 Levering in een The Fashion Store-winkel
Je kan ervoor kiezen je pakje af te halen in een The Fashion Store-winkel naar keuze. Deze leveringsmethode is gratis. Onze winkels bewaren een pakje van de e-shop 14 dagen. Als je na 14 dagen je pakje niet bent komen afhalen, worden de artikels naar The Fashion Store teruggestuurd. Daar bewaren we je artikels zorgvuldig tot je contact met ons opneemt, online of telefonisch op het nummer 02/486.34.01. We leveren je artikels opnieuw af in een The Fashion Store-winkel of versturen ze voor 4,95 euro via bpost naar een Belgisch postadres van jouw keuze.
3.4 Voorraden
We doen er alles aan om de voorraad van de artikelen in de e-shop correct weer te geven. Indien ondanks onze inspanningen een artikel na bestelling toch niet voorradig zou blijken te zijn, informeren we jou als klant daar meteen over. We storten het bedrag van de niet-voorradige artikels terug op jouw rekening en bezorgen je een aangepaste factuur. The Fashion Store kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden in geval van niet-levering van bestelde artikelen wegens stockbreuk of ontbrekende voorraad.
4. Gratis retour
4.1 Verzakingsrecht
Je hebt als klant het recht om af te zien van je verkoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 30 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van je artikels. Om gebruik te maken van je verzakingsrecht, breng je The Fashion Store hiervan schriftelijk of via e-mail op de hoogte. Hiervoor kan je het modelformulier uit Boek VI van het Belgisch Wetboek Economisch Recht gebruiken.
Na ontvangst van het retourpakket, betalen we je het totaalbedrag van de retourartikels terug. Opgelet: retourartikels dienen te voldoen aan bepaalde voorwaarden om in aanmerking te komen voor terugbetaling (zie ‘Retourvoorwaarden’).
Let op: geen retour of omruilen mogelijk voor nagellak, parfum, lingerie en cosmetica.
4.2 Retourprocedure
Artikels omruilen is bij The Fashion Store geen probleem. Dit kan na ontvangst van je bestelling in elke The Fashion Store-winkel. Je kan je artikel in de The Fashion Store-winkel ook omruilen voor een terugbetaling of terugsturen met Bpost om jouw terugbetaling te ontvangen. Retourartikels stuur je bij voorkeur in de originele verpakking terug. Gebruik voor een retourzending altijd de adressticker (‘retourzending’) die in elk pakje meegeleverd wordt. Gelieve steeds duidelijk de reden van retourzending in te vullen. Retour kan via verzending door Bpost of via afgifte in een The Fashion Store-winkel naar keuze. In beide gevallen dient de retoursticker op de originele verpakking gekleefd te worden.
* retour en omruilen per Bpost: enkel gratis binnen België via een Bpost parcel shop
4.3 Retourvoorwaarden
Vul het retourformulier in en stop het samen met de artikels die je wil omruilen in de originele verpakking. Kleef de retoursticker die je in je pakje vond over de oude adressticker en geef je pakje binnen 30 dagen af in een Bpost parcel shop of in een The Fashion Store-store naar keuze.
Bij retourartikels zijn er enkele belangrijke zaken. Hou daarom aub rekening met het volgende: Retourartikels hebben heimwee - Zorg ervoor dat je ze binnen 30 dagen terugzendt per Bpost of afgeeft in een The Fashion Store. Retourartikels hebben stijl - Ze zijn altijd ongedragen en onberispelijk schoon. Ze mogen gepast zijn, maar niet gebruikt. Retourartikels zijn old school - Ze gaan nooit de deur uit zonder hun originele labels. Retourartikels zijn gewoontedieren - Ze reizen bij voorkeur in hun originele verpakking. Tijdens de eerste 30 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, doe dit dan bij voorkeur samen in de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hierboven. Als je alle voorwaarden respecteert, zorgen we binnen 30 dagen na ontvangst van de retourartikelen voor een gegarandeerde terugbetaling van het totaalbedrag van de retourartikelen. Let op: geen retour of omruilen mogelijk voor nagellak, parfum, lingerie en cosmetica.
4.4 Beschadigde artikels en fabricagefouten
We verpakken en verzenden onze artikels altijd met de grootste zorg. Op die manier wordt de kans op schade tijdens de verzending tot het minimum herleid. Alle artikels worden voor verzending ook zorgvuldig gecontroleerd op eventuele fabricagefouten.
Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst.
We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
5. Klantenreacties en aanvullende ondersteuning
Indien je de bovenstaande informatie niet begrijpt of als je opmerkingen of suggesties hebt over een bestelling of over de e-shop in het algemeen, dan horen wij dat graag van jou. Neem gerust contact met ons op. Dat kan via het online contactformulier, of via mail op [email protected] of telefonisch op het nummer 02/486.34.01.
Bij vragen, opmerkingen of klachten kan je in de eerste plaats terecht bij onze Customer Service. We helpen je met plezier verder, binnen de werkdag mag je van ons een persoonlijk antwoord verwachten. Als drager van de kwaliteitslabels BeCommerce en Safeshops informeren we je bovendien met plezier over de BeCommerce procedure bij vragen & klachten en het Safeshops klachtenformulier, via [email protected] of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren.
Naast onze eigen klachtenprocedure, kan u sinds 1 juni 2015 voor buitengerechtelijke consumentengeschillen terecht bij de Consumentenombudsdienst (COD). Deze dienst kan u in de eerste plaats informatie verschaffen over uw rechten als consument. Indien u klachten heeft, kan u hiervoor ook bij de COD terecht. De COD zal uw klacht analyseren om deze vervolgens aan het bevoegde bemiddelingsorgaan door te geven. Meer info op https://www.consumentenombudsdienst.be/nl.
Tot slot kan je ook terecht bij bij het Online Dispute Resolution platform van de EU, op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
6. Copyright
De inhoud van de website www.thefashionstore.be is eigendom van The Fashion Society NV. Hieronder wordt verstaan: teksten, grafieken, foto's, afbeeldingen, bewegende beelden, geluiden, illustraties en software. Deze inhoud is auteursrechtelijk of door andere rechten beschermd. Het is verboden om deze inhoud zonder schriftelijke toestemming van The Fashion Store over te nemen, te publiceren, te verveelvoudigen of op enige andere wijze te gebruiken. In geval van overtreding zullen we niet aarzelen juridische stappen te ondernemen.